Sunday, July 17, 2011

conversation

Assalamualaikum pokcik mokcik adik kakok abe-abe...

Maso ambo mulo-mulo nnikoh dulu sokmo nok try ajar bini ambo kecek kelate. Tapi kelate ni tokleh nok ajar sangat, keno praktis. Mano-mano bahaso pong lagu tu. Loni ambo pong biso kecek srawok jugok doh. Anyway, ambo ingat lagi satu cubaan ambo nok ajar bini ambo caro nok guno sabdu dalae bahaso kelate...

Ambo : Ikae makae kkucing tu maksudnya ikan dimakan kucing.
Wifey : Ha? Ikae makae kucing?
Ambo : Ikae makae kkucing la. Kucing tu ado sabdu dkat huruf K, tekan skit.
Wifey : Ikae makae kkkkkucing?
Ambo : Kuat sangat awak tekan tu. Natural je. Ikae makae kkucing.
Wifey : Ooo. Ikae makae kucching?
Ambo : Yang awak gi sabdu kat C tu bakpo pulok.
Wifey : Silap silap. Ikae makae kkucinggggg?
Ambo : Bebelit lidah sapa tokse stop eh?
Wifey : Pulak. Ikae makkae kkucing.
Ambo : Sabdu dkat kucing tu betul tapi awak tersabdu dkat makae jugak.
Wifey : Kita sambung kelate 101 esok je k?

8 comments:

Wild Cherry said...

hahaha kelakar...

Izah~♥ said...

hahaha mmg ssh sikit la nak kecek klate ni.... mmg kena praktis baru leh kecek hehehe membe klate sokmo balik klate doh... xleh nak kecek lagi arr hihihi

apa2 pun cta YH mmg kelakar hahahaha YH, cuba polah n3 klaka swk gik eh ^_^

adilah said...

nyanyo ko bini demo...punoh lidoh dio

eZaT eLaNo said...

hahahaha...baru 3 patoh perkatoae tuh..

che tulip said...

hahahha...
sunggoh susoh nok blaja kecek klatae nih, penuh dengae sabdu. ssaloh bunyi ssabdu gak ttuka maksuk slalu..

Ainto Raz said...

hahahaha..YH lawak lah.. adoi.. pecah perut ketawa sorang2

nuufizz said...

nok ssuko sunggoh nah seghow..
tapi nok blaja kechek klatae or bahaso negeghi laing nih memae la tok mudoh.
nuufizz suko blaja bahaso negeghi oghae nih, dalae banyok2 bahaso hok nuufizz g nnutok, bahaso nogoghi sombilan lah hok nuufizz dok grad2 sapa ko law ni.
tak po la kalu dok leh panda cepak pung, it will take sumtime jugok nok panda pung.
practice make perfect, right?
ko guano?

yellowherbie said...

WC - my wife makes me smile n laugh..

izah - polah entry sarawak sikkan menjadi. compem. klaka swk bau budu, eee.

adilah - punoh, bbelit, bbalik kuae abih haha

ezat - baru tigo patoh tu. tapi loni ganah benar doh dio kkecek.

che tulip - tu la. kelate kae supo arab.

ainto - hehe. jgn lupa jahit balik.

nuufiz - practice makes perfect! ambo practice kelate jak kkecik lagi. tu ya perfect tu. 27 tahun doh haha