Friday, September 11, 2009

oyak saloh, x oyak saloh...

salam.

lamo doh x tulih ssini, xdop idea2 menarik ateks. YH takpo la dio cool, HRH x cool. haha. anyway, nok meluahkan perasaan geram jah ni jadi sero nok tulih kot kelate.

dianne ni kijo dalam jabatae komunikasi korporat.. jadi kalu bab2 wi hadioh ko staff, ko customer.. buat event nih gak kijo dianne lah. nok jadi ko crito taun ni kompeni dianne bermurah hati sungguh nah. bui kad rayo, sampul duit rayo pah bui sekuk (biskut ye) dengan bekah lagi. hok mano duk HQ tu wi ttange lah, hok mano duk seluruh malaysia tu dianne keno poslaju siak.



minggu lepah dianne atar la email ko semo ore, wi maklumae la kato kompeni nok wi macey2 tuh. tapi sebab maso tu dey siak kad rayo jah, dianne oyak doh awal2 dalam emel tu.. minggu ni kito wi kad, minggu depey hari jumaat (hari ni la tuh) baru buleh amik sampul duit rayo dengan bekah sekuk.

tapi gak.. pok2 nih excited do'oh bekali banyok bendo buleh taun ni.. sejak kemarin sapa hari ni duk atar email la, telepong receptionist la.. tanyo, "bile dapat sampul nih?".. "dah lambat ni, nak bagi taun depan ke?" wah wah.. sero nok tipah jah pallo. dianne nih dohla sejak buley lepah keno wat kijo sorrey (my boss and my officer tuka department), dey buleh komen2 ginih gak panah hati sungguh. dohla sorey tuh emel pukul 2 pagi (sb dio technician kat our network control centre).. emel ko dianne sorey takpo lah. ni nyo reply TO ALL.. sek2 executive tuh harapnyo x kuak la ringing tone utk emel kat blackberry.. nok maroh jugop weh kalo bbunyi hp tengoh2 tido tengok2 emel gong yang tok penting. anyway, satu malaysia terimo emel dio pagi takdi yang berbunyi..

"agak bile boleh dapat sampul duit raya ni.. kat bank, semua kata dah abis."

oloh.. bukey nyo rayo next week. dekpon gak eh, oyak doh nok wi key.. narak tetibo kompeni x jadi pulok. biar gak logik soalan pun. pah sakniiiii jah baru dianne gi public bank tukar duit, buleh 15 paket (150 keping) sampul.

hoh.. blanar lagi ehhh....

eeee.

5 comments:

:: fAzRa :: said...

marin sayo baru gi tukar duit raya....bulih la sampul cumo dio bulih so jah...kupik sungguh bank nih.....

tu pun dio oyak hok tahun lepas...aduhhh..

tu ore hok reti baso la tuh....tok saba.....

FRoS Salleh said...

spesel ko sapul duit tu sapa gitu more.

Ad Rifza said...

Ambik sapul sughart jah sene.. blana keda..hehe..bank sejak beberapa tahun kebelakange ni sapul buak sikik jah..takdok bajet..bajet habih kuk lain..hehe

Anonymous said...

sabar...sabar HRH..bulan posa kena byk sabar..nama lg posa sabar byk2..bakali saing keje tu excited do'oh kot..mugo xrajin buleh..supo ambo gitu gok kat kijo ni cuma x v sapul raya..budjet hamper ado tiap2 taun.ari mulo2 posa lg dlm peti box ambo penuh ngan koleksi hamper.lpas tu gk lalu jah production dok ralik taye bilo dpt..padahl ambo wat gatung kat notice board memo abik 17hb..kuat semangat rayo bakali...

her royal highness said...

fazra : oloh. adoko wi hok taung lepah. bank mano tuh? hehe.

fros : ala, printed supo nge kad rayo. xdopla spesel mano. cumo taung lepah xleh. excited la.

ad : seney dih kalo sampul surat jah. macey la budok2 nok sampul sgt pun. wak tohok jah pah.

anonymous : haha. tu laa.. ore oyak doh nok wi bilo pun sibuk2 jah nk tanyo byk2.. parops. taun depey toksoh oyak, senyak2 jah. bilo siap baru announce. =)