Friday, June 26, 2009

Baso kedekut


Demo
: Hello, boleh saya cakap dengan Encik Ahmad?
Ambo : Ye, saya bercakap. Sape ni?
Demo : Selamat pagi, saya dari ****** Insurans. Encik dah ada insuran dengan kami?

*dalae hati ambo, wok aa loh, beci nyo akuuuuu! tapi ambo jjuruh, tok suko letok telipon gitu jah. biarlah, kecek lah sikit...

Ambo : Ohh, takdok lagi tuh, bakpo nyoh? (*kecek kelate doh, ikok mung ahhh)
Demo : Hm, Encik Ahmad ni orang kelantan yer.
Ambo : Doh, nombo sayo, awok tahu. Sayo asal oghe mano awok tok tahu?
Demo : Eh heh heh, iyer iyer. Ermm, encik, skarang ni kami ada buat pakej promosi.
Ambo : Ho guano? Sayo ado insuran doh. Takpo lah.
Demo : Encik boleh bagi masa 5 minit je bagi saya terangkan?
Ambo : Aloh, sayo sibuk sikit ni, ado hal.
Demo : 5 minit jer encik. Kalau tak pon, saya boleh pergi jumpe encik mana-mana?
Ambo : Sayo dok di luar ni, bukae dok di rumoh.
Demo : Takpe takpe. Saya pergi tempat encik. Encik kat mana?
Ambo : Jauh ni. Sayo kat France. Tunggu sayo balik lah ok?

* toooooot toooooot toooooot tooooot. Emhhh, letok telipong doh ehhh!

Takut bbayar bil mahal bokaliiii. Kato nok bui duit ko kito. Pah dengar dok France, letok slaluh. Baso kedekut pahit. Lain kali, pokcik mokcik adik kakok abe abe, kalu ado promoter ko, oghe insuran ko, sapo-sapo lah, kalu tokse dengar dio bbobe, buat lah seperti ambo :)

Assalamualaikum.

p/s Ambo sbena ado di Malaysia, tidok gilo kito nok akat telipong oghe tok kenal call kito. Roaming, oghe telipong pon kito hok bayar tu gak.

5 comments:

padlie said...

molek bena idea nih.. kawe sokmo keno ngae promoter.. duo tigo kali jugok sakut.. rugi.. rugi...

Cahaya Hazrini said...

haha.. ganah tips demo. buleh ambo paka nati..

nurul said...

thanx for the tips!heh

Iron Butterfly said...

hahah jeng gak kalu dok overseas pong kito baya rate local key. ore hok roaming la keno baya extra nyo

helloyerbie said...

aloh IB ni. dok senyak sudoh la wei. jange dok gege la, lamo key dio tok takut doh!!!!! mung nihhhh